23 Ağustos 2009 Pazar

FIRIN POŞETİNDE TAVUK

ramazan geldiğinde ayrı bir telaş olur mutfakta..çorbasından tatlısına kadar herşey tastamam olmalıdır..ister 2 kişi olun ister 10 kişi..ama bir gerçek var ki mübarek ay bereketiyle gelir..inşallah tuttuğumuz oruç ve yaptığımız ibadetler HAKkın huzurunda makbul olur..
bizim ilk iftar soframızın menüsünde mercimek çorbası,fırın poşetinde tavuk,domatesli bulgur pilavı vardı..tatlı olarakta şekerpare(utanarak söylüyorum hazır aldım)
fırın poşetinde tavuk bence çok lezzetli oluyor..tavuk etini etten saymayan!eşim bile bayıla bayıla yiyorsa herhalde gerçekten lezzetli!lafı yine çok uzattım..geçelim tarife..


  • malzemeler:
    bir bütün tavuk(tabi isterseniz parça olarakta kullanabilirsiniz)
    2 y.k karışık salça
    bol nane,kırmızı biber,karabiber,kimyon
  • 3y.k zeytinyağ
  • 1 adet fırın poşeti
  • 1y.k un
  • 1/2 s.b su
  • tuz
bir kaba tüm malzemeleri koyup iyice harmanlayın..güzelce yıkadığınız tavuğu bu sosa iyice bulayın(tavun bir kaç yerine kesikler atın ki sosu içine alsın)1kaşık unla unladığınız fırın poşetine tavuğu yerleştirin.yanına patates çok yakışıyor..patetesleride bu sosa buladıktan sonra sosa 1/2 s.b su koyun.bu karışımıda fırın poşetine koyun.ağzını iyice özel teliyle kapatın.üstüne 2-3 tane delik açın.250dr fırında 1 saat 5 dk pişirin.(ben fırınımı hep bu saate ayarlıyorum.tam pişmiş olarak çıkıyor.)fırın poşetini çıkarın(dikkatli bir şekilde tabi)5 dk daha fırında tutun(iyice kızarması için)tavuğunuz servise hazır...






9 değerli yorum:

e.esma.albayrak on 23 Ağustos 2009 15:23 dedi ki...

ımm nefis görünüyor ellerine sağlık canım
hayırlı iftarlar...

Kitchen Sweet Kitchen on 24 Ağustos 2009 00:09 dedi ki...

Çok güzel bir menü.Eline sağlık.Tatlıyı ben de hazır aldım.Katkı maddeleri bu kadar çok kullanılmasa hep hazır alırdım.Ramazan'da meşgaleyi aza indirip ibadete daha çok zaman ayırmak gerek.Hayırlı Ramazanlar:)

Pembe Tatlar on 24 Ağustos 2009 01:03 dedi ki...

KESİNLİKLE NEFİS...

nurşen on 24 Ağustos 2009 14:50 dedi ki...

Canım ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun.Tavuk pek tercih ettiğim bir yemek değildir ama bende ara ara evde çocuklar yesin diye yapıyorum.Fırında böyle bütün pişirinceede tam yenesi bir şey oluyor valla.
Sevgiler

TAZE NANE on 24 Ağustos 2009 14:57 dedi ki...

Çok güzel canım zaten tavuğa bayılırım.
Sevgiler.

PAPATYA PRENSES on 25 Ağustos 2009 21:40 dedi ki...

bu fırın poşetini üretenden Allah razı olsun valla, çok büyük kolaylık:)

ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

Ferahin Mutfagi on 25 Ağustos 2009 22:37 dedi ki...

Ziyaretin icin tesekkur ederim.. Iste bende geldim tavukta enfess gozukuyor ellerine saglik :) sevgiler

Zehra Gürgen on 25 Ağustos 2009 23:43 dedi ki...

Fırında tavuk harika görünüyor. Bende çok seviyorum fırın yemeklerini.
Ahh birde ramazanın baş tacı güllacı :)
ellerine sağlık
sevgiler

Birsel ve İrem on 26 Ağustos 2009 11:50 dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template