15 Ağustos 2009 Cumartesi

CEVİZLİ KADAYIF




İşimi gücümü bitirmiş,yemeğimi hazırlamış ve şevvalimi uyutmuştum..şöyle ayaklarımı uzatacak televizyon izleyecektim..öyle mutluydum yani..ama arkadan bir ses geldi."şöyle güzel bir kadayıf olsa da yesek!"?hayır olamaz mümkünatı yok dedim..tembellik yapacağım..sonunda kimin galip çıktığı ortada:)eşimin 10 tam puan verdiği(daha da mı vemesin!) caanım kadayıf tatlsını sizlerle paylaşmaktan onur duyarım:)
malzemeler:
500gr kadayıf
6 y.k tereyağ
2 s.b çekilmiş ceviz
şerbeti için:
3 s.b şeker
3,5 s.b su
1 t.k limon suyu


ilk önce şerbeti hazırlayarak başlayın işe..orta ateşte pişen şerbeti arada tahta kaşıkla karıştırın.kaynamaya başlayıca 1t.k limonunu sıkın ve 10dk daha kaynatıp soğumaya bırakın.bir tepsiye kadayıflarınızı koyun.erittiğiniz tereyağı üstüne döküp kadayıfı çekiştire çekiştire yağı iyice yedirin.karışımın yarısını başka büyük bir fırın tepsisine alıp yayarak bastırın ve cevizini üstüne serpiştirin.geri kalan kadayıfları da yayıp başka bir tepsiyi üzerine kapatarak iyice bastırın(püf noktalarından biri!)180dr yaklaşık 40 dk iyice kızarana kadar pişirin.pişdikten sonra kare şeklinde kesip soğumuş şerbeti dökün.(kadayıf sıcak,şerbet soğuk olacak)dinlenmeye bırakın..bu sıcak günlerde dondurmayla harika bir ikili olur..herkese afiyet olsun..

15 değerli yorum:

Şengülce on 16 Ağustos 2009 00:01 dedi ki...

merhaba kızım hemen geldim iyikide gelmişim en sevdiğim kadayıf var ellerine sağlık annem nede güzel olmuş iyi akşamlar canım..

e.esma.albayrak on 16 Ağustos 2009 00:11 dedi ki...

iyi akşamlar canım..nede güzel kadayıf ama canımşimdi cektişimdi şimdi .. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

arkadaşımı ziyarete geldim,amanın o da ne cevizli kadayıf,mmmm ellerine sağlık çok da güzel olmuş,tadı damağım da kaldı,sevgiler...

TAZE NANE on 16 Ağustos 2009 13:42 dedi ki...

Ne güzel görünüyor böyle. Of canım çekti.

fatma on 16 Ağustos 2009 19:12 dedi ki...

kadayıfı çok severim ama birtürlü yapamıyorum sizin tarifi deniyecem çok güzele benziyor ellerinize saglık

pervin on 16 Ağustos 2009 20:12 dedi ki...

BLOĞUNUZU İLK DEFA DOLAŞTIM ÇOK HOŞUMA GİTTİ YAPTIĞINIZ TÜM YEMEKLER BİRBİRİNDEN GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK TAM BENİM DAMAK TADIMA GÖRE YEMEKLER SİZİ HERZAMAN ZİYARET EDİCEM SEVGİLER..http://tahtakasik.blogspot.com/.

Pembe Tatlar on 16 Ağustos 2009 22:12 dedi ki...

Ellerine sağlık canım mutlu haftalar...

tubanıntarifleri on 17 Ağustos 2009 12:43 dedi ki...

Woooww!!Tatlım harikasın ellerine sağlık ramazanda soframızı süsleyecek bir lezzet :)

Arzu on 17 Ağustos 2009 23:19 dedi ki...

Ellerine sağlık
Valla bayram tatlımız senden
paylaşımın için teşekkürler
sevgiler

GELİNCİK MUTFAK on 17 Ağustos 2009 23:25 dedi ki...

denediğim fakat hiç tutturamadığım bir tatlıdır kadayıf...
çok güzel olmuş canım...ellerine sağlık...
güzel bir hafta diliyorum...

tubanıntarifleri on 18 Ağustos 2009 12:01 dedi ki...

tatlım ödülünü gelip alabilirsin.

Pembe Tatlar on 18 Ağustos 2009 15:43 dedi ki...

Canım benim kusura bakma ramazan telaşı kışlık hazırlıklar derken yorum sayfama bıraktığın notu cvplayamadım:))
Aslişko benim:)))
İsmim aslı ama herkes bana aslişko der:))

aleyna on 18 Ağustos 2009 15:49 dedi ki...

CANIM BENDE BİR ÖDÜLÜN VAR.BEKLİYORUM

Unknown on 18 Ağustos 2009 21:02 dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR KADAYIFIN HER TÜRLÜSÜNE BAYILIRIM. KOCANIN YAPTIĞI OLMAMIŞ AMA:)) SEN DİNLENMELİYDİN :)9 NE ÇOK SEVİYORLAR OLUR OLMAZ ZAMANALRDA BİZLERİ KOLTUKLARIMIZDAN KALDIRMAYI..
SEVGİLER CANIM..

lafmacun on 22 Ağustos 2009 14:53 dedi ki...

oy oy oy bi de kadayıf mı var çok severiiiiiiim.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template