31 Ağustos 2009 Pazartesi

SOĞUK AYRAN ÇORBASI

Yaz günlerinin vazgeçilmez çorbası bizim evinde favorisi..hazır şevvalim caillou'yu izlerken sizinle paylaşayım dedim.(şevvalin benden hiç bir şey istemediği tek zaman dilimi).hazırlanışı çok basit içimi pek bir keyifli:)
malzemeler:
1 s.b döğme(aşurelik buğday)
2 s.b haşlanmış nohut
10y.k yoğurt
su
nane,tuz
aşurelik buğdayı günün erken saatine suda ıslatın.daha sonra iyice yumuşayana kadar pişirin.bir kaba yoğurtu,aşurelik buğdayı ve haşlanmış nohutu koyun.ayrandan koyu bir kıvamda olacak şekilde  soğuk suyunu ekleyin.bol nane ve tuzunu ekledikten sonra çorbanız hazır.

11 değerli yorum:

otomatikkepce on 31 Ağustos 2009 11:16 dedi ki...

Merhaba
ziyaretinize teşekkür eder herzaman beklerim
sevgiler hülya

Şengülce on 31 Ağustos 2009 12:54 dedi ki...

merhaba kızım yaptığınız çorba bizim yörenin çorbasına çok benziyor annem epeydir yapmıyordum aklıma getirdin nede güzel yapmışsın annem ellerine sağlık iyi haftalar canım..

İnci Yemek on 31 Ağustos 2009 13:02 dedi ki...

sunum muhteşem gözüküyor tadı öyle ben bilirim:)çok da severim bu çorbayı ellerine sağlık canım.sevgiler..

Unknown on 31 Ağustos 2009 13:40 dedi ki...

ellerine saglık.bu sıcak yaz günlerinde iyi gider.

Zehra Gürgen on 31 Ağustos 2009 13:48 dedi ki...

Ayy ben de Derinde çok sever.Sevgili anacığım yapınca iki kase içeriz.
Bu sıcaklara bencede en çok yakışan ve besleyici bir çorba.
Ellerine sağlık, afiyet olsun Şevvalciğede

Öznur on 31 Ağustos 2009 14:18 dedi ki...

Merhabalar,
Ülkerin reklamlarındaki çorba dimi bu? Bizi hazır çorba almaktan kurtardım.
Ellerine sağlık sevgilrle...

Unknown on 31 Ağustos 2009 14:50 dedi ki...

Bu çorbadan ben de çok sık yapıyorum :) Haşladığım nohut ve buğday buzlukta her zaman hazır beni bekler hemen kıvamlı bir ayran yapıp atarım içne. İşte çorba hazır. Hem doğal, hem sağlıklı.
Ellerinize sağlık.

e.esma.albayrak on 31 Ağustos 2009 18:54 dedi ki...

nefis gözüküyor canım ellerine sağlık

lafmacun on 1 Eylül 2009 14:07 dedi ki...

elifcim bi aralar hiç çorba yemeyen ben annemin sadece bu çorbasını yerdim ve hergün yapsın isterdim.evlenince inanır mısın kendim hiç deneyip de yapmadım hala anneme gidince yiyorum :))

elerine sağlık canım en kısa zamanda ben de yapıcam.

Kitchen Sweet Kitchen on 3 Eylül 2009 06:23 dedi ki...

Sivas çorbası bu.Çok severim ama nohut ıslatmaya üşeniyorum,yapmıyorum.Ellerine sağlık:)

Unknown on 30 Haziran 2013 11:10 dedi ki...

paylaşımınız için çok teşekkür ederim ALLAH razı olsun.bende beklerim inşallah.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template